www.drogidozdrowia.pl

Asana to pozycja jogi. Jak ją wykonywać poprawnie? Często zadajemy sobie to pytanie, gdy trafimy przypadkiem lub nie przypadkiem do innego nauczyciela niż znany nam do tej pory. Czy są sztywne reguły, czy jest pewna dowolność? Patańdżali określa asanę jako pozycję stabilną i wygodną. I tylko tyle. W "Hathajogapradipika", traktacie jogicznym z XV w. autorstwa Swamiego Swatmaramy, jednym z najważniejszych dzieł indyjskiej hatha jogi, opis asan jest niezwykle lakoniczny. Najwięksi nauczyciele - Sivananda, Iyengar czy K. Pathabi Jois mieli zupełnie odmienne podejścia do wykonywania poszczególnych pozycji. W naszym ŚWIECIE ASAN prezentujemy podejście autorów opisu i ilustrujemy je wieloma zdjęciami, po to by pokazać, że są różne wersje, i niekoniecznie jeżeli ktoś robi je inaczej niż my - robi źle. Bo ważne jest, żeby robić asany, i mimo, że nasze ciało nie jest doskonałe i asana daleka od ideału, pozycja też działa.

Zapraszamy do przysyłania własnych zdjęć asan. Mile widziane są zdjęcia w pięknych okolicznościach przyrody, niekoniecznie z perfekcyjną asaną, ale pokazujące, że joga daje zadowolenie i szczęście.

GARUDASANA

GARUDASANA - POZYCJA ORŁA

Pozycja stojąca: Garuda jest mitycznym ptakiem, na którym lata Wisznu.

Poziom: ćwiczenie jogi dla początkujących

Czytaj więcej...

UTTANASANA

UTTANASANA  -  INTENSYWNE ROZCIĄGANIE

Pozycja stojąca, ze skłonem do przodu, w której intensywnie rozciągany jest tył ciała od stóp do czubka głowy.

Poziom: ćwiczenie jogi dla początkujących

Czytaj więcej...

VIRABHADRASANA III

VIRABHADRASANA III  -  BOHATER III

Pozycja stojąca, z wygięciem do tyłu w której ciało wyciągnięte poziomo nad ziemią balansuje na jednej nodze. Nazwana tak na cześć mitycznego wojownika Virabhadry, inkarnacji Shivy.

Poziom: ćwiczenie jogi dla średnio-zaawansowanych

Czytaj więcej...

PRASARITA PADOTTANASANA

PRASARITA PADOTTANASANA  -  INTENSYWNE ROZCIĄGANIE Z NOGAMI SZEROKO

Pozycja stojąca ze skłonem do przodu rozciągająca intensywnie tył ciała.

Poziom: ćwiczenie jogi dla początkujących.

Czytaj więcej...

PARIVRITTA-TRIKONASANA

PARIVRITTA-TRIKONASANA  – SKRĘCONY TRÓJKĄT 

Pozycja stojąca ze skłonem do boku i skrętem tułowia.

Czytaj więcej...

ARDHA CANDRASANA

ARDHA CANDRASANA  -  PÓŁKSIĘŻYC

Pozycja stojąca, w której ciało przypomina kształtem półksiężyc.

Czytaj więcej...

VIRABHADRASANA II

VIRABHADRASANA II  -  BOHATER II

Pozycja stojąca, w której utrzymując ręce rozciągnięte na boki uginasz nogę do kąta prostego. Nazwana tak na cześć mitycznego wojownika Virabhadry.

Czytaj więcej...

UTTHITA TRIKONASANA

UTTHITA TRIKONASANA  -  TRÓJKĄT

Pozycja stojąca, w której stojąc w rozkroku wykonujemy skłon do boku. Patrząc na tę pozycję jogi z przodu zauważysz że ciało przypomina konstrukcję zbudowana z  trójkątów.

Czytaj więcej...

VIRABHADRASANA I

VIRABHADRASANA I  -  BOHATER I

Pozycja stojąca z wygięciem do tyłu, w której utrzymując ręce wyciągnięte w górę uginasz nogę do kąta prostego. Nazwana tak na cześć mitycznego wojownika Virabhadry.

Czytaj więcej...

Spis artykułów

Tutaj znajdziesz wszystkie artykuły z podziałem na kategorieSpis Artykułów

Nasi przyjaciele

Tutaj znajdziesz listę przyjaciół portaluNasi Przyjaciele

Nasi autorzy

Tutaj znajdziesz informacje o naszych autorachNasi Autorzy

ZATRZYMAJ SIĘ

AJAHN BRAHM - CZTERY SPOSOBY NA TO, JAK ODPUŚCIĆ ...

Zatrzymaj się

Trochę lingwistyki

Informacja o portalu

Redakcja informuje, że wszelkie prezentowane w artykułach poglądy należy postrzegać jako osobisty punkt widzenia autora danego artykułu, a nie linię programową portalu. Zapraszamy do współpracy osoby z różnych tradycji, o różnym punkcie widzenia.  O NAS